luni, noiembrie 21, 2011

Ceilalti

.......Uneori, dacă nu mai suntem atenţi, viaţa începe să se joace cu noi după cum doreşte. Ne trezim apoi brusc în situaţii pe care nu le mai putem controla. Care ne controlează. Timpul devine un inamic personal deabia atunci când realizăm că am trecut prin viaţă făcând ceea ce trebuie, ceea ce este impus de cei din jurul nostru, ceea ce este necesar dincolo sau în pofida a ceea ce simţim, dorim sau NE este necesar. Societatea  nu ne aşteaptă. De ce ar face-o? Cine eşti tu, cine sunt eu să fiu aşteptat de societate? A! Şi da, aici ar trebui pulsat pe celebra poveste a “învingătorului”, “cuceritorului”, celui care învinge în pofida tuturor greutăţilor şi neajunsurilor cauzate de condiţiile mediului său înconjurător. Dar nu, nu vreau! Nu este povestea mea, nu este o poveste pe care să o crezi, plauzibilă, reală, de zi cu zi. Povestea mea este comună, i se poate întâmpla oricui. Este drama celui care cade(a câta oară?) şi care nu mai are puterea, nu mai doreşte să se ridice pentru că nu mai are în jurul său, în sine curajul şi forţa necesară de a creşte, de a se zbate pe un uscat care în definitiv nici nu îi aparţine. Suntem o mulţime de dezrădăcinaţi, de rupţi şi împărţiţi în fragmente de oameni ce nu ne mai aparţin. 

Ceilalţi. Întotdeauna ceilalţi. Niciodată tu pur şi simplu. Întotdeauna ne gândim la noi înşine prin raportare la ceilalţi. Ceea ce suntem este de fiecare dată o rezultantă a întâmplărilor în care mai este implicat cineva, un altul care provoacă un dezechilibru în noi înşine. De parcă am fi atât de puri şi armonioşi, reali şi lini si rotunzi  în noi înşine încât  ideea că ar putea exista conflicte  în sufletul şi spiritul nostru, independent de ceilalţi pare o nebunie.Şi că dacă am putea cumva să ne existăm şi să ne vedem pe noi înşine în absenţa unei raportări la ceilalţi se presupune că am suferi de cine ştie ce boală psihică....în nici un caz nu am fi sfinţi sau fiare...în realitate limitele noastre sunt stabilite întotdeauna de firele invizibile care ne leagă de ceilalți. Oricât am dori să negăm. Ele sunt.....ne modelează, ne strivesc, ne obligă, ne determină, ne sunt. 
.........

Niciun comentariu: